Właściwości odżywcze suszonego mango

Jedną z najchętniej wybieranych zdrowych przekąsek są suszone owoce. Są one idealnym zamiennikiem słodyczy podjadanych pomiędzy posiłkami. Można je również dodawać do deserów czy śniadań, aby uzupełnić posiłek w dodatkowe witaminy i składniki odżywcze. Owsianka z suszonym mango jest świetnym pomysłem na egzotycznie smakujące śniadanie, które doda energii na cały dzień.

Dlaczego warto jeść suszone mango?

suszone mangoZdrowe odżywianie to nie tylko wykluczanie produktów z codziennej diety, ale również zamienianie ich na coś zdrowszego. W przypadku przekąsek warto jest pomyśleć o zamienieniu tradycyjnych czekoladowych cukierków czy ziemniaczanych chipsów na suszone owoce. Zawierają one mnóstwo składników odżywczych i witamin, które są niezbędne w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Suszone mango to bogata w witaminę A przekąska, która świetnie wpływa na kondycję skóry oraz odporność. Wśród właściwości zdrowotnych tego owocu najbardziej wyróżnia się poprawa kondycji oczu i mózgu oraz pracy jelit, a także pozytywny wpływ na nastrój. Plasterki suszonego mango nie posiadają tłuszczu ani cholesterolu, dzięki czemu są idealną przekąską między większymi posiłkami. Ich niewielki rozmiar i waga sprawia, że można je wygodnie przenosić w plecaku czy torebce. Sprawia to, że taka przekąska nadaje się doskonale do pracy, szkoły czy do wzięcia w podróż. 

Zdrowe nawyki żywieniowe są bardzo ważne, aby móc sprawnie dostosowywać dietę do zmieniających się potrzeb swojego organizmu. Dzięki obecności takich przekąsek, jak plasterki suszonego mango, można z łatwością zastąpić niezdrowe chrupki czy cukierki. Są one również doskonałym dodatkiem do owsianek, jogurtów czy ciast oraz świetnym sposobem na dodanie witamin do posiłku spożywanego w szkole lub w pracy.