Oleje na problemy zdrowotne

Nasza dieta powinna się składać z kilku rodzajów składników, które musimy dostarczać naszemu organizmowi każdego dnia, aby zachować dobre zdrowie. Przede wszystkim są to węglowodany, białka, witaminy, minerały i tłuszcze.

Spożywanie oleju z nasion lnu

olej z lnu na zaparciaTłuszcze w naszej diecie powinny się znaleźć z uwagi chociażby na fakt, że wiele witamin jest w nich rozpuszczanych. Dzięki temu nasz organizm jest w stanie je wchłonąć, zatem nie można ich pomijać w diecie. Jednak trzeba pamiętać, że nie każdy tłuszcz jest zdrowy. Warto wybierać najlepszej jakości tłuszcze roślinne, które są nierafinowane. Do najzdrowszych należy olej z nasion lnu czy olej z pestek dyni. Są one naturalne i bardzo zdrowe, dlatego warto je włączyć do diety. Nie każdy wie, że olej z lnu na zaparcia jest jednym z najskuteczniejszych środków, który może każdy z nas stosować. Jego regularne spożywanie doskonale wpływa na cały układ pokarmowy, gdyż chroni go przed wieloma bakteriami. Olej z lnu tak samo jak nasiona wykazują zbawienny wpływ na nasz żołądek i jelita, ponieważ zawiera sporo błonnika, który skutecznie oczyszcza układ pokarmowy z zalegających treści. Reguluje właściwą konsystencję stolca co ułatwia wypróżnienie. Dodatkowo tworzy specjalną powłokę ochronną na wewnętrznej stronie jelit, przez co treść przedostaje się bez problemu do ostatniego odcinka jelita. Jednak olej lniany ma znacznie szersze działanie, ponieważ nie tylko pozytywnie wpływa na układ trawienny, ale także na skórę, włosy czy na obniżenie poziomu złego cholesterolu.

Każdy z nas powinien go włączyć do swojej diety. Wystarczy go spożywać po jednej – dwóch łyżek dziennie, aby zauważyć rezultaty. Co najważniejsze, olej należy spożywać na surowo, gdyż jest tłoczony na zimno i szybko się utlenia.