Łączenie betonu i masy bitumicznej

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Łączenie betonu i masy bitumicznej

4 sierpnia 2019 Budownictwo / Nieruchomości 0

Remonty dróg są zmorą kierowców i utrapieniem Zarządu Dróg Publicznych, jak i innych podwykonawców rzeczonych remontów. Jednym z głównych problemów dotyczącym erozji ulic i chodników jest ich podmywanie, wnikanie wody w ich strukturę, co prowadzi do degradacji użytego budulca i konieczności remontu.

Właściwości taśmy bitumicznej

taśma bitumiczna drogowaUszczelnienie krawędzi przylegających w przypadku dróg i chodników jest trudne technicznie do zrobienia i nierzadko nastręcza trudności, nawet doświadczonym pracowników. Rozwiązaniem które jest często stosowane, jest taśma bitumiczna drogowa kładziona często na styku remontowanych odcinków betonowych i asfaltowych. Elastyczna forma masy pozwala na duży promień skrętu taśmy, dzięki czemu może ona być stosowana wokół studzienek ściekowych i innych okrągłych kształtów. Taśma dylatacyjna zabezpiecza je przed wilgocią, a przy połączeniach masy bitumicznej z krawężnikiem, scala obie warstwy. Taśma bitumiczna drogowa jest doskonałym spoiwem między tak wymagającymi powierzchniami, jak beton i masa bitumiczna, dzięki czemu jest używana przy większości remontów jezdni i chodników, jak również przy budowie nowych. Doskonałe właściwości wiążące umiejscawiają na szczycie listy materiałów używanych przez drogowców niemal codziennie. Ciężko wyobrazić sobie jak by wyglądały nasze drogi i chodniki, gdyby ktoś nie wymyślił taśmy bitumicznej. Zwłaszcza na starszych drogach powiatowych, połatanych, byle jakich, taśma bitumiczna czuje się bardzo na miejscu, potrzebna jak nigdzie indziej.

Jak widać z powyższej dywagacji, taśma bitumiczna ma szerokie zastosowanie dzięki swoim nadzwyczajnym właściwościom mechanicznym i doskonale się sprawdza w trudnych warunkach drogowych. Śmiało można stwierdzić, że taśma bitumiczna jest stosowana jak świat długi i szeroki i przysługuje się kierowcom i pieszym.